Pro přejezdové zabezpečovací zařízení typové konstrukce PZZ-K s minimalizovanou spotřebou elektrické energie, lze jeho napájení zálohované reléovou baterií doplnit na úrovni elektrické přípojky o alternativní napájení PZS z fotovoltaické elektrárny umístěné na střeše technologického domku vnitřní technologie přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Pro alternativní systém napájení PZS s využitím FVE je nutné z hlediska bezpečnosti a spolehlivosti zařízení PZS splnit následující podmínky:
- Může být použito pouze přejezdové zabezpečovací zařízení kategorie PZS 3SB(N)L dle ČSN 34 2650 ed.2, pro který přenos informace o stavu přejezdu na hnací vozidlo zajišťují přejezdníky.
- Systém PZS typu PZZ-K svojí skladbou komponentů a jeho návrhem být upraven pro minimalizovanou spotřebu elektrické energie.
- Reléová baterie přejezdového zabezpečovacího zařízení bude dostatečně kapacitně předimenzovaná tak, aby překlenula případné déle trvající výpadky napájení napětím 230 V, 50 Hz AC.
Obchodně – technická dokumentace napájení PZS s FVE:
- Alternativní napájení PZS typu PZZ-K s využitím Fotovoltaické elektrárny · TP SaZ 13/2012
- Technický popis, pokyny pro projektování, pokyny pro montáž a údržbu pro alternativní napájení PZS typu PZZ-K s využitím fotovoltaické elektrárny · T SaZ 13/2012
Po úspěšném schvalovacím procesu bylo pro systém Alternativního napájení PZS typu PZZ-K s využitím Fotovoltaické elektrárny vydána zpráva o hodnocení bezpečnosti a provozovatelem železniční dopravní cesty byl vydán schvalovací list opravňující k použití v síti SŽDC v ojedinělé aplikaci vždy se souhlasem provozovatele a dle zpracované obchodně – technické dokumentace.